#teamadamochlouise Mot NÄTHAT

Jag måste bara säga att nu står jag på Adam Tenstas sida oxå. Jag är med i både TeamAdam och TeamLouise. Man kan säga som så att jag är emot det fruktansvärda näthatet som pågår för fullt.
 
Jag tycker fortfarande jätte synd om Louise. Men Adam har inte bett folk att hata henne. Vad ger folk rätt att kränka honom? Man kan väl bara säga att man tycker att han gav sig på fel person?
 
Det är vidrigt hur mycket hemskheter som skrivs till honom. Folk tycker att det är förskräckligt med allt näthatet som Louise har fått och det är det verkligen. Men hur kan man då uppföra sig lika dant fast åt andra hållet?
 
Hemskt för Louise att bli uppbackad av så hemska människor. Efter att ha läst näthatet på Adams Twitter så kände jag att jo jag backar Adam oxå. Jag blir bara så ledsen av att läsa så mycket rasistisk skit. Det skär i mig!
 
Alltså om inte näthatet får ett stopp så kommer ju det här att få förödande konsekvenser. Man kan ju tappa livslusten för mindre menar jag. Och hat föder ju bara mer hat. Det kommer ingenting bra ur det här. Nu vet inte jag vad straffet för näthatet är (om det ens finns straff för sånt) men jag tycker att varenda en ska anmälas och straffas. Alltså hur är folk uppfostrade?!
 
Kanske är jag den enda i det här teamet #teamadamochlouise och då får det vara så. Inte för att jag tror att dom vill ingå i samma team. Men i det här teamet står vi för förlåtelse, noll rasism och noll näthat. Vi FÖRLÅTER Louise för att hon sa fel. Vi stöttar Adam i kampen mot RASISM. Och vi tolererar inte NÄTHAT.
 
#teamadamochlouise
 
Jag tycker att det vore fint om så många som möjligt gick med i det här teamet istället så kanske vi kan få någonting gott ur det här.
 
1 Sven-Ove:

skriven

Det har blivit som en förortens kamp mot bruksorten. Det bråket förlorar båda orterna på.

Näthatet är bedrövligt. Det började med att alla var anonyma och då gömde hatarna sig bakom det. Sedan kom Facebook och nu är de flesta inte lika anonyma. Men hatkulturen följde med. Inte för alla men för alldeles för många.

Bedrövligt.

2 N:

skriven

Bra inlägg! Håller med!

3 Lova:

skriven

Sjukt bra skrivet. Hela grejen har ju spårat ur, alla bara hatar på varandra. Men verkligen bra skrivet! Håller med helt!

Svar: Tack så mycket Lova :-) Ja men eller hur , det har verkligen spårat ur!
Bintan

Kommentera här: