Onödiga utgifter

Om något stör mig så vaknar jag ofta mitt i natten och kan inte somna om eftersom jag inte kan sluta tänka på det som stör mig. Om tex något  har provocerat mig eller om jag gjort något jag anser misslyckat så kan det störa mig så pass mycket att jag vaknar och inte kan somna om.
 
I natt var det onödiga utgifter som störde mig så pass att jag låg vaken. Så himla oskönt att ligga och grubbla över ekonomin mitt i natten. Och dessutom är det inte bra att grubbla över ekonomin eftersom man då bara drar till sig mer ekonomiska bekymmer. Man ska se på ekonomin som något kul och upplyftande!
 
Hur som helst det fanns tre onödiga utgifter jag låg och retade mig på.
 
1. Bertmaks förlag. För många år sedan var jag dum nog att skriva på något dumt avtal hos Bertmarks förlag. Ni vet det kom en sån där jobbig försäljare (som för all del bara gör sitt jobb) och lurade på mig deras skit tråkiga böcker. Jag var för svag för att säga nej och nu flera år senare kommer det en skit tråkig årsbok varje år som kostar typ 800kr. Snacka om onödig utgift! Jag mailade dom förut och sa att jag omedelbart ville säga upp mitt medlemskap och att jag aldrig mer ville ha någon bok av dom. Det var inga problem eftersom boken jag nyss fått var den sista boken jag bundit mig till. Vilket jag tror är bluff, jag tror att dom skickat mig böcker i alldeles för många år. Skit förlag.
 
 
 
2. BVC. Nu är det andra gången på kort tid jag får en straffavgit för uteblivet besök från dom. Jag får dom här straffavgifterna oförtjänt dessutom. Dom ligger visserligen bara på 50kr men ändå, det stör mig. Jag ringde förut och talade om att jag inte fått någon kallelse till dom förra veckan och därför inte borde få en straffavgift för att vi inte dök upp. Till svar fick jag att min man ringt och bokat tiden. Eh? Då sa jag att det har han definitivt inte gjort. Var på jag blir i frågasatt om jag verkligen är säker på det. Men ärligt talat... Jag känner väl min "man". Jag vet väl att han inte skulle ringa till BVC i smyg och boka en tid. 
 
3. Kommunal. Jag är inte arg på kommunal men jag är arg på mig själv för att jag inte visste att man skulle anmäla sig som föräldraledig hos dom och ändra inkomstuppgifter. Jag har nämligen inte lust att betala en krona för mycket i fackavgift.
 
Det är ju inga jätte utgifter men jag tycker ändå att det förstör ekonomin lite grann nu när jag är mammaledig och allt. Varenda krona är ju värdefull.
----------
Nä nu ska jag sova och tänka på fina saker :-)
 
 
1 Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

skriven

Du, den där boken har jag varit irriterad på också. Sambon beställde dem innan vi blev tillsammans och jag vet inte hur många böcker som kom. Jag tror de skickade på oss fler än vad som var sagt från början också!

Svar: Ja men det känns verkligen som att dom luras :-( Ska bli så skönt att slippa dom där jäkla böckerna. :-)
Bintan

Kommentera här: