Halloween 2015

Igår var vi på halloweenkalas!
 
Jaxon var spindel, jag var häxa och Göran trollkar. Jag tycker att det är så kul att få klä ut sig lite. Det är roligt att få vara någon annan än sitt tråkiga vardagsjag och så tycker jag att det är skönt när allt inte är så allvarligt och det känns som att livet är lite mer latjolajban för en stund, om ni förstår hur jag menar.
 
En del vuxna vill ju inte alls klä ut sig för att de känner sig barnsliga och obekväma. Jag däremot känner mig jätte bekväm med förklädnad. Jag skulle tycka att det vore jätte roligt att jobba som typ häxa, prinssesa, troll eller vad man nu kan tänkas vara. Alltså typ på ett nöjesfält, ett lekland eller kanske på en båt. Ni vet en sån där utklädd person som bara går runt och är trevlig och skojar med barnen och kanske delar ut ballonger. Ja varför inte? Hur får man dom jobben?
 
Oj vilket sidospår. Tilbaka till halloweenkalaset. Det var jätte snyggt fixat på kalaset med läskiga dekorationer och till och med en grav fanns i trädgården. Älskar när människor tar sina tillställningar på allvar och tänker på detaljerna. När jag får ett riktigt hus där man får plats att bjuda hem folk så ska jag oxå ordna så där fina och härliga bjudningar!
Min lille spindelpojke tyckte även han att det var kul att gå på halloweenkalas :-)
 
1 annika:

skriven

åh, det är så härligt att få klä ut sig och gå in i en roll! Men jag är lite delad i känslan för Halloween...

Kommentera här: