Hej då Facebook

Det är mer regel än undantag att jag blir irriterad när jag går in på Facebook. Även om det inte det inte handlar om rasism den här gången. Jag känner bara att NÄ jag orkar inte. Måttet är rågat. 
 
Jag tar en Facebook paus i två veckor. Jag har tagit bort Facebookappen från både mobil och iPad. Men jag får fortfarande gå in på messenger om jag vill. Jag menar det är sällan någon skickar bitterhet och dålig energi i ett privat meddelande över messenger. Tvärtom blir jag oftast väldigt glad när någon skriver där :-)
 
 
Det är ju inte bara så att min Facebook är stämnings nedsättande utan oxå en tidstjuv. Jag går in på Facebook alldeles för många gånger på en dag bara för att se om något hänt i flödet. Det är en dålig ovana jag la till med när jag gick hem på föräldraledighet. Jag kan ju trycka på den där dumma appen hur som helst och när som helst. Helt meningslöst. 
 
Det finns mycket bättre saker att lägga sin tid på. Idag har jag tillexempel hunnit skura fyra fönster både invändigt och utvändigt. I vanliga fall hade jag använt den tiden till Facebook istället. Men nu inser jag ju att jag mår mycket bättre av rena fönster än av Facebook.
 
Vi får se hur jag klarar de här två veckorna. Facebook är ju trots allt som ett litet beroende. Men just nu känns det som en befrielse :-) Det känns härligt på något vis!
1 Cissi:

skriven

Kan inte annat än hålla med! Gjort en lightvariant med att lägga Facebook i en mapp med andra "skitappar" som jag sällan går in på... på så sätt kan jag kolla om det är något speciellt...

sv. är nog inte så organiserad egentligen ;) det bara verkar så ;)

2 MADDISENJ.SE:

skriven

Jag är beredd att hålla med om att Facebook mest innehåller skräp och tar mycket tid!

3 LIL' BABUSTYLE - The truth is mine:

skriven

Låter som en utmaning. Lycka till! Kan vara nyttigt att vara utan vissa sociala medier ibland. :)

4 Erika:

skriven

Håller med, men jag hade nog inte kunnat hålla mig borta från att gå in där! Tog däremot bort min twitter som för mig blev ett beroende och valde instagram istället - där får jag göra det jag älskar också - att fota! :)

5 Mirre:

skriven

har tagit bort mig från FB två ggr tror jag, för jag också stör mig på "snokeriet" eller vad man ska kalla det. men tyvärr kommit tillbaka igen eller vad man ska säga

6 annika:

skriven

Du är klok du - visst är det lätt att man "fastnar" och klickar sig hit och dit på FB. Jag har faktiskt tänkt tanken att det var bra inte det fanns när jag var hemma med barn...Nu är jag jättebra på att ta till denna verklighetsflykt, under förevändning att jag är trött, behöver vila eller inte har nåt jätteviktigt att göra... plopp så flyger det i väg en timme...

Kommentera här: