Kvällslektyr

Jehovas var här och frågade mig om jag funderat på hur Gud tänker? Nu när världen ser ut som den gör. Ja det har jag verkligen undrat svarade jag.
 
Så nu har jag lite kvällslektyr och kanske får jag svaret på hur Gud tänker. Fast det är väl knappast troligt. Om det finns en Gud så tror jag inte att någon sitter på källsäker information kring hanns tankar.
 
 Varför kallar jag Gud för han kanske ni undrar nu. Jo för att om en Gud har ett finger med i det här spelet så kan jag ge mig tusan på att det är en han.  Fast det sägs ju att han är en hen men det har jag svårt att tro. Tur att man får tro precis vad man vill :-)
 
Som ni vet tror jag mest på universums krafter och inte på så mycket annat. Men jag är absolut öppen för annat oxå och framförallt så är jag intresserad av vad andra tror. Det är spännande med religion helt enkelt! Synd att man inte tyckte att det var spännande som 16 åring, då kanske man hade snappat upp ett och annat på religionskunskapen.
1 Cissi:

skriven

Perfekt att Gud skrivit ner sina tankar genom just Jehovas... ;) Hittade du några svar? ;)

Vet inte riktigt vad jag tror på... Är nog en mishmash av olika saker, men kan vara lite avundsjuk på de som har en stark gudstro. Verkar så trösterikt...

Kommentera här: