Nyheter och terror i Europa

Det första jag gör på morgonen är att trycka på Ipaden för att se vad tv4 har skickat för notiser under natten. Har det hänt något extra anmärkningsvärt så står det direkt på skärmen. Nu känner jag att jag nästan inte vågar somna för att jag är så rädd för vad jag ska få läsa när jag vaknar.
 
I skrivande stund tittar jag samtidigt på tv4 live nyheter som sänder från Berlin. Det är terrorlarm i Hannover och en fotbollsarenan är evakuerad, en konsertlokal är evakuerad och en del av tunnelbanan är evakuerad.
 
 
Men nu får jag nog stänga av nyheterna... Jag har tittat på ohälsosamt mycket nyheter den senaste tiden. För några veckor sen var jag som besatt av nyheterna. Jag tittade på livesändningar, vanliga sändningar och repriser. Då ska tilläggas att jag började grina till i princip varje sändning eftersom nyheterna bara handlade om andra människors förskräckliga lidande. Och nu känner jag mig bara skrämd och uppgiven så fort nyheterna åker på. Nä det får bli nyhets-paus tills imorgon!
1 Petra Olsson:

skriven

Jag håller med det finns gränser på hur mkt elände det är i denna värld o inte mår man bättre att se på varje nyhetssändning ,kramar

Kommentera här: