Att hinna träna

Är det bara jag eller finns det fler som betalar dyra pengar på ett gymkort som aldrig används? Jag kan inte ens minnas när jag använde det sist. Det måste varit flera månader sen.
 
Visserligen älskar jag Zumba, Body combat och annat kul men jag hinner ju inte. När jag har tid så väljer jag mycket hellre att springa eftersom jag får ut mer av det. 
 
1. Det känns härligare och sundare att träna utomhus.
2. Loke är alltid med och springer vilket betyder att han oxå får sin träning. Jag älskar att slå två flugor i en smäll. Win win!
3. Jag gillar att sätta upp mål. Mitt mål är ju att orka springa en mil. Men det känns svårt att sätta upp ett mål i Zumba.
 
En annan fördel är att jag inte får böter av skogen om jag inte dyker upp på avtalad tid.
 
By by gymkortet (tror jag). Det kostar ändå 3588kr per år :-O  Det är ganska mycket med tanke på att jag inte använder det. 
 
Hur tränar ni? Har ni all tid i världen och hänger på gymmet varje dag? Har ni barn och/eller djur som tar all er tid? Kombinerar ni nytta med nöje? Springer ni kanske till jobbet? Tränar ni framför tvn? Hur lägger ni upp det för att hinna med? Tell me!
1 N A T H A L I E :

skriven

Himla svårt att hinna med men gäller bara att planera och prioritera, träna 1 timme om dagen är inte alls mycket om man tänker efter :)

2 Anna Sofia:

skriven

Ofta har jag tänkt på gymkort men sen är jag så otränad att jag vill "träna upp" mig innan jag sätter fötterna i ett gym! haha men så känner jag som du att jag antagligen inte kommer få tid att åka in eller lust för den delen. Att göra yoga hemma i tvrummet eller att gå ut på en långpromend/joggingtur i skogen lockar mer :)

3 MATILDA:

skriven

Haha bästa bilden :D

4 Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.:

skriven

Jag tränar ca 2 gånger/veckan på gymmet och resten löpning. Gillar att variera min träning så därför kommer jag behålla kortet även om jag inte är en jätte frekvent besökare.

Hoppas du får en härlig helg!!

5 Mirre:

skriven

Jag harninget gymkort och skulle inte skaffa heller tror jag, för jag skulle inte hinna ha så mycket tid till det, jag tar hellre en rask powerwalk ett par ggr i veckan då jag hinner och känner mig avkopplad för det =D

Ja vore nog skoj med en powerwalk =D

Kommentera här: