...

Idag har jag ont i magen. Jag har ont i magen för att det finns så mycket rasisms i vårt samhälle. Det finns för mycket rasism i mitt Facebookflöde. Nätet över lag svämmar över med hat mot människor med "fel" hudfärg eller religon. Jag blir inte bara arg utan det rent av skrämmer mig. En obehaglig känsla av att jag är tillbaka på 90-talet infinner sig. Ont i magen...
 
 
1 annika:

skriven

Ja, jag känner som du. Å jag hittar inte orden men ibland har någon annan gjort det. Så jag tokdelar deras inlägg/artiklar så att de av mina fbkontakter som ev har andra mer rasistiska åsikter ska se att jag inte har det och förhoppningsvis kanske nån av dem läser och begrundar...
Men ja, ont i magen, i själen, i tänket, i hjärtat-

2 Jompen:

skriven

Helt sjukt är det! rent av skrämmande att se hur ens "vänner" tänker och tycker.

Kommentera här: