Fredagsbloggen

Tre snabba från idag.
 
1. Jag träffade en vilsen lastbilschaufför från utlandet. Jag förklarade den rätta vägen till fabriken på felfri (tror jag) engelska. Sen gick jag mycket nöjd hem och skröt om mina goda kunskaper i engelska. Man får faktiskt tycka att man är förträfflig när man överträffar sig själv.
 
2. Mitt Facebookflöde har varit fyllt av 200-kronorssedlar. Jag hade ingen aning om att vi skulle få sånna. Snacka om att leva i sin lilla mammabubbla.
 
 
3. Idol vårt stora fredagsnöje. Det är ju ett ypperligt program om man bortser från den lilla detaljen Alexander Bard.  Jag hade faktiskt börjat gilla honom men nu tycker jag att han är för elak. Okej om han säger hårda saker till dom som är vuxna och jag förstår att man måste kunna ta hård kritik i en tuff musikbranch. Men jag tycker ärligt talat inte att man kan säga vad som helst till en 16 åring. Nä det klarar inte en så känslig person som mig att se. Jag börjar nästan grina när jag ser hur djupt sårade dom blir. 
 
Nu är det verkligen dax att sova för imorgon står löpning på förmiddagschemat :-)
 
 

Kommentera här: