Satt i halsen

 
Den här pojken satte i halsen igår. Inte bara lite grann utan ganska ordentligt. Vi åt pizza och Jaxon fick smaka lite. Han fick så klart bara små bitar eftersom jag är en hysterisk hönsmamma även när det gäller att sätta i halsen. Men på något sätt så måste han ha samlat små bitar i munnen så det blev som en degklump som fastnade i halsen. Jag hörde att han började låta konstigt och fick genast panik. Jag dunkade i ryggen men det hjälpte inte så jag slet upp honom, höll honom framåt och slog på ryggen och uppåt. Och till slut kom ju den där förbannade degklumpen upp men både jag och Göran trodde ju att han skulle dö. Förskräckligt! Och Jaxon skrek och skrek efteråt.
 
Alltså förstår ni hur många skräckscenarion som spelas upp i mitt huvud varje dag? Det finns så mycket hemska saker som kan hända med ett litet barn. Kvävning är det jag fruktar mest men om man bara funderar riktigt noga ( vilket man inte ska göra) så kan man komma på hur många olycksenarion som helst. Jag hoppas att det här är något som går över. Eller kommer jag alltid att vara så här orolig?
1 Guldkryckan:

skriven

Man är nog alltid orolig som förälder, är det inte degklumpar så är det trimmade mopeder eller nåt annat.

Bra jobbat där, fint att det gick bra.

Micke

2 Michan:

skriven

Usch vad hemskt! Tur att allt gick bra!!

3 Marie:

skriven

Ohh förstår, jag är också hönsmamma och är rädd var gång hon äter ex äpple och inte sitter helt still, men det har ju uppmärksammts mycket nu hur man ska göra då det sätter i halsen, men läskigt ändå, skönt att det kom upp,

4 annika:

skriven

Ja du kommer alltid att vara orolig...
Min är snart 25 och det finns saker att oroa sig för då också, jag lovar! Men åren lär en att hantera den...lite bättre...ibland iallafall.
Men sätta i halsen - det är skräckfyllt, det händer inte så ofta när de vuxit på sig lite. :)

5 Jompen:

skriven

Det är så hemskt när dom sätter i halsen. Sån panik man får. Stackars er!

Kommentera här: