Varför dåligt morgonhumör?

Så länge jag kan minnas har jag haft ett uselt morgonhumör. Ett uselt morgonhumör behöver inte nödvändigtvis gå ut över andra människor. Så vida man inte kliver rakt in i skottzonen (samma rum som mig).
 
 
Jag låter inte mitt morgonhumör gå ut över precis vem som helst. De som har  blivit drabbade av mitt morgonhumör är Göran, min familj, hundarna och någon nära vän. Jag är oftast sur när jag vaknar och det håller i sig i ca 30 minuter. Då vill jag bara vara i fred. Det sista jag vill göra på morgonen är att småprata eller svara på dumma frågor. Jag blir oerhört provocerad av meningar som -God morgon eller -Har du sovit gott? Efter snart tio år säger Göran fortfarande god morgon och det lär han fortsätta med.
 
Nu är min fråga VARFÖR är jag så sur på morgonen? Och vad är det som gör att jag blir glad efter ca 30 minuter.  Handlar det om dålig sömn, dåligt blodsocker eller vad? Och finns det något att göra åt dåligt morgonhumör? 
 
Under dygnets resterade 23,5 timmar så förstår jag ju att jag är rent av otrevlig på morgonen och jag får dåligt samvete. Men ändå så vet jag att imorgon kommer det vara ca 30 sura minuter och då kommer jag på fullaste allvar tycka att min bitterhet är befogad eftersom Göran kommer att säga god morgon.
 
Är det bara jag? Snälla säg att ni är flera som är så här dumma på morgonen. Det skulle få mig att inte känna mig lika dum. :-)
1 Jompen:

skriven

Hahahaha du är inte ensam! Jag vill få vakna i fred, dricka mitt kaffe i lugn o ro och inte behöva prata alls. Att komma på jobbet 2h efter att man vaknat och få frågan 2-39 ggr om man sovit gott, provocerande värre Hahah! Gissa hur glad jag är på morgonen under barnveckorna? ;)

2 Michan:

skriven

det är väl bättre att du är en otrevlig räpa 30minuter på morgonen och sedan trevlig! Var tacksam över att det inte är tvärtom 😃

3 linah:

skriven

du är inte ensam xD!

Svar: Vilken tur! Eller otur. Beror kanske på vem man frågar :-)
Bintan

Kommentera här: