8 minuter på flykt

På bokmässan igår testade vi ett par 3D "glasögon". I "glasögonen" såg man en 3D film och man kunde vända sig om i 360° ( eller? alltså ett varv). Filmen var alltså i 360°. Och så hade man ju hörlurar på sig. Man var mitt i filmen känndes det som.
 
Vart var vi då? Jo vi var på ett av världens största flyktingläger i Jordarnien. Över 80 000 flyktingar från Syrien "bor" där. Ja ni läste rätt 80 000.
 
Tanken med filmen var inte att man skulle bli ledsen utan tanken var att visa oss vad mycket BRA saker svenskt bistånd går till. Vi togs runt i flyktinglägret och en 12årig flicka berättade om vad som hände på lägret. Jag log flera gånger för att jag blev alldeles varm i hjärtat när jag såg hur barnen lekte och fick gå i skolan.
 
Får ni chansen så testa 8 minuter på flykt! Tummen upp för det!
1 Daniella:

skriven

Vilken cool upplevelse :)

2 shazi:

skriven

åh vilket brainlägg

3 anette:

skriven

Kan tänka att det inte är några roliga åtta minuter. Kram Anette

4 Matsdotter:

skriven

Man måste få sig en tankeställare efter den filmen. Verkligen få chansen att se in i det livet..

Svar: Ja verkligen och framför allt så förstår man vad mycket bra pengar som skänks kan göra :)
Bintan

5 Jompen:

skriven

Fränt, det ska jag testa om jag får chansen. Bra idé! :)

6 Emelie:

skriven

Lät inte som dom roligaste 8 minutrarna men nog blev man sugen på att testa ändå.

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska göra om du får chansen :)
Bintan

Kommentera här: