Barnmössa

För tre år sedan så åkte jag och köpte en symaskin. Jag kände lixom att jag var tvungen. Jag kunde ju inte leva utan en symaskin. Sen har symaskinen stått och samlat dam här hemma i tre år. Den är nog något utav det onödigaste jag köpt. Tills nu! Nu åkte den fram eftersom jag skulle försöka att sy en mössa.
 
Och nog kunde jag sy en mössa alltid! En riddar mössa.
 
Den blev inte helt perfekt men det gör inget. Det blev i alla fall en mössa :-) Tänk så mycket man kan lära sig om man vill.
 
 Gissa vem som kommer åka till Tygladan fler gånger :) Det här var ju jätte kul!
1 Mamma Malin:

skriven

Vad roligt! Härlig färg det var på tyget med :)

2 Jompen:

skriven

Jag har också tänkt at

3 Jompen:

skriven

Jag har också tänkt at

4 Jompen:

skriven

Skittelefon! Försöker igen då Hahah.
Jag har också tänkt att sy mössor men jag tycker alla mönster ser så krångliga ut. Din blev jätte fin :)

Svar: Nej då! Inte alls krångligt. Här --> http://gladablad.se/wp-content/uploads/2015/03/Mönster-tuff-trikåmössa-web.pdf
Det är ett jätte lätt mönster. Och på youtube har Glada Blad en film för just det mönstret. Alla kan klara att sy den :-)
Bintan

5 linah:

skriven

va söt!

6 Anonym:

skriven

Jag vill med sy eget till min son på 8 månader. Sambon tycker att det är onödigt när man kan köpa kläder mm.Har du tips på någon bra ny börjar maskin? Söt han är din son och lycklig ser han ut att vara i sin nya mössa

Svar: Ja men visst är det roligare med saker man gjort själv. Och jag tycker att det är lite som terapi att sitta och sy och nåla :-) Alltså jag köpte bara Ikeas enkla symaskin. Den duger bra till mig som håller på att lära mig att sy. Minns inte hur mycket den kostade men max 700kr. Hoppas att du kan komma igång med syandet :-)
Bintan

7 Anonym:

skriven

Jag vill med sy eget till min son på 8 månader. Sambon tycker att det är onödigt när man kan köpa kläder mm.Har du tips på någon bra ny börjar maskin? Söt han är din son och lycklig ser han ut att vara i sin nya mössa

Kommentera här: