Glad Lucia

Idag har julalven firat lucia på förskolan. 

 
På hanns förskola har de valt att fira utan föräldrarna. Jag hade ju jätte gärna tittat på ett vanligt Luciatåg så klart. Men så små barn som Jaxon sjunger sällan inför publik i alla fall. Dessutom är jag ganska säker på att han blivit blyg och bara suttit i mitt knä om det var fullt av andra föräldrar med. Så jag har full förståelse för valet att fira utan föräldrar. 
 
Nu fick Jaxon som sagt vara julalv i år bara för att jag tyckte att den dräkten var så fin. Men hade han varit äldre och sagt att han ville vara Lucia med sin luciakrona så hade han så klart fått vara det. Han har haft kronan på sig här hemma idag och tyckte verkligen om den. Man kan ju inte som vuxen säga att -Nähä du lille pojke, det är bara flickor som får ha luciakrona. Haha! Visst kan man inte säga så till ett barn 2016? Nä jag kan inte sluta tänka på hur dumt vuxna bär sig åt. Tragikomiskt.
----------------------------
God natt! Nu ska jag träna mig på att andas en stund innan jag somnar :-)

Kommentera här: