Julfoto med barn

Jag har alltid tyckt att barnfotograf verkar vara ett roligt yrke. Idag har jag funderat på hur mycket tålamod en barnfotograf egentligen behöver. Haha! Troligtvis något mer tålamod än vad jag har. Alltså efter 20 minuter så vill ju jag slita mitt hår. 
 
Jag har försökt att få till någon form av julbild med min lilla julalv. Julaven som bara gör allt tvärtemot.
Kan du titta på mamma?
Bra! Men titta in i kameran. Snälla.
Hallå var är mammas pojke? Titta här så rolig mamma är!
Om du kunde tänka dig att ta ner stjärnan en bit kanske? Jasså det är en omöjlighet? Okej..
Kan du prova att öppna ögonen?
Du skulle ju sitta still brevid granen. Kan du klara att sitta stilla i 2 sekunder?
Bra där! En till och då tittar du på mamma :-)
Nähä.. inte det inte...
 
Jag mutade med russin. Jag spelade musik och gjorde tokiga dansmoves. Jag spelade teater mer gosedjuren. Men den lilla julalven hade visst bestämt sig för att inte samarbeta.
 
Jag har alltså försökt att skapa julkortet för 2016. Det slutgilltiga julkortet kommer jag lägga upp efter att julkortet är sckickat så klart :-)
 
 
 
 
1 Madelene:

skriven

Åh herregud vad söt!
Det där ska jag försöka mig på till veckan också..
Och jag ska dessutom få till det med tre småbarn.
Vi får se hur det kommer gå fast att jag är fotograf så är det inte till någon hjälp när det gäller småbarn ;)
Jag har iallfall inte knäckt koden.
Ska bli kul att se din bild sen :)

Svar: Omg! Tre stycken! Haha! Ja då är det bara att önska dig lycka till ;-)
Bintan

2 Nathalie:

skriven

Helt underbara foton ju <3

Svar: Tusen tack! Ja det beror ju lite på vad man är ute efter för foton. Haha!
Bintan

3 Linda:

skriven

Så söt, my god! 😍 Jag har 2 godingar som ska få va med på julkort i veckan. Vet hur trixit det var med 2 förra året o då va en av dom nyfödd 🙈 så jag orkar inte ens tänka på hur det ska gå detta året.. nog därför jag dragit ut på det 😂 men din lilla gullis blev hur fin som helst!

Svar: Ja lycka till med det :-D Haha! Jag kommer ha två nästa år och jag vet inte hur det ska gå till. Hur kan man lyckas lixom?
Tack så mycket! :-)
Bintan

Kommentera här: