Genus hos tandläkaren

För ett tag sen var vi hos tandläkaren med Jaxon. Det är något jag tänkt på en del efteråt. Jag tycker väldigt mycket om tandläkaren eftersom jag gillar när människor tycker som jag. Och i det här fallet handlar det om uppmaningar om att barn inte ska äta godis och dricka coola. Ja hela det där "ge inte små barn för mycket socker" snacket. Många pluspoäng till tandläkaren där.
 
Men när Jaxon skulle få en tandborste så höll jag på att tappa hakan. Då säger tandläkaren -Nu har jag nog inga pojktandborstar kvar, det finns bara rosa. Eller vänta här hittade jag en. Hon sträcker fram en ljusblå tandborste till Jaxon. Jag ramlade nästan av stolen. Hade jag sett fel? Bar inte den här tandläkaren inte en vit tandläkarrock i tyg utan ett björnskinn från STENÅLDERN. Jag var väldigt nära att säga att jag faktiskt jobbar i förskolan och det där med pojk och flick saker är så 90-tal. Men jag ville inte göra henne förnärmad.
 
Men på riktigt. Kan inte barnet bara få välja färg på tandborsten själv efter att ha varit duktig hos tandläkaren?
 
Jag kan tillägga att han redan har en rosa/lila tandborste här hemma och han verkar inte må speciellt dåligt av det.
 
 
 
1 M I L I N A:

skriven

Åh herregud. Hela den här grejen med att skilja på kön med färger, dofter och kläder är så patetiskt..

Svar: Ja låt barnen föredra vad dom vill lixom 😊 Väldigt enkelt kan jag tycka!
Bintan

Kommentera här: