Juvertumör

Min lilla Bella är nyopererad. Igår opererade hon bort en juvertumör. Än så länge verkar det bra. Vi måste så klart ha koll i fortsättningen så att det inte kommer några nya tumörer. Jag ska ta bort kompressern (eller vad det heter) idag. Det skrämmer mig för det är så blodigt.
 
Så nu väntar 10-12 dagars koppelpromenader, inget hopp och bus, tratt, medicin och så vill jag gärna ha henne under uppsikt så att hon inte hoppar upp och ner i soffan eller sängen för då kan såret gå upp. Såret ska oxå hållas rent och det är inte så jäkla lätt i det här vädret kan jag säga. 
 
Nu behöver hon ju lugn och ro oxå och det är inte heller så lätt att få lugn och ro här så länge den lille marodören är vaken. "Tur" i oturen så har han varit lite febrig hela förmiddagen och är några snäpp lugnare än vanligt. Om man nu får säga så. Nej jag njuter inte av att mitt barn har feber. Men helt ärligt, febrig och förkyld ska han ju ändå bli förr eller senare så då kan han lika gärna bli det nu. 
 
Göran jobbar i vanlig ordning fast det är lördag så jag får ju ha hand om allt själv och jag börjar bli aningen utsliten. Var svimfärdig hela dagen igår. Så EN liten jäkla dag som är lite lugnare är glud värt. Det är tillräckligt att ha ordning på en nyopererad hund.
--------------------------------
Givetsvis är jag oerhört tacksam för att Bellas operation gick bra. Och det gör inget att det blir en massa extra jobb för mig. Allt för henne så klart. Men jag ska inte sticka under stolen med att jag börjar bli väl utmattad av hela den tillvaron jag befinner mig i just nu. Mer om den tillvaron i ett annat inlägg, Nu ska jag ut och rasta hundar.
 
 
 
1 Hans Brandt:

skriven

Men så söt håller tummarna att allt går bra ❤

Svar: Tack så mycket! Det verkar bra än så länge 😊
Bintan

Kommentera här: