Favorit människotyper

Somliga människotyper trivs man extra bra tillsammans med. Här kommer min favorit fyra av människotyper.
 
 
Den likasinnade. Ni vet när man träffar någon och bara känner WOW en likadan som mig.
 
Den inspirerande. Typen som glatt kämpar för att nå sina mål och oftast är positivt inställd. Han eller hon som får oss andra att tro att allt är möjligt.
 
Den "upplyftande". Den här personen är ofta en redan stark och trygg person. En sån människa som stärker och lyfter andra människor. Jag älskar den här typen och framförallt så behöver jag den här typen.
 
Den goda (Klyschigt?). Typen som påstår sig vilja alla gott och verkligen lever därefter. De flesta människor är så klart goda men det kan stråla lite extra godhet om de här personerna, om ni förstår hur jag menar?  
 
 Jag skulle vilja påstå att alla människor som jag connectar med har någon av dessa personlighetstyper i sig. Fast det är inte säkert att de själva vet om det. Det finns fler väldigt trevliga människotyper men det är just i den här fyran jag trivs bäst, känner mig tryggast och blir mitt bästa jag.
 
Bonus
Det finns en till människotyp som är värd att nämna i sammanhanget.
Förebilden. Det här är alltid en person som är äldre än en själv och har lite av alla ovanstående typer i sig. En klok, stark, god, livserfaren människa. Den vet alltid lite bättre (inte som en besserwisser) och kan coacha och ge goda råd. Det är en "lyckad" person som är trygg i sig själv, är nöjd med livet och kan tackla motgångar på ett bra sätt. En god förebild. Jag tror att oavsett ålder så behöver vi alla en eller flera av förebildstypen i vår närhet.
------------
Blev det här flummigt? Känner ni igen typerna jag beskriver? Vilken typ trivs ni bäst med?

Kommentera här: