Nyköping med nostalgi

Då var vi hemma igen efter en helg i Nyköping. Vi har träffat släkt och gått på 50 års fest.
Jag tycker så mycket om att åka till Nyköping. Dels för att jag tycker om att vara hemma hos momor och morfar och dels för att vi bodde där när jag var liten. Även när vi flyttat till Lilla Edets kommun så åkte vi ofta till Nyköping på lov och sånt. Så redan på resan dit så fylls jag av välbehag och får flashbacks från när jag var liten. Och hemma hos mormor och morfar är ett sånt ställe som är proppat med minnen. De bor i ett jätte stort hus och i varje rum kan jag drömma mig tillbaka och minnas alla mina lekar.
 
Jag minns hur jag lekte resturang i baren, jag minns hur jag lekte med kattungarna i tvättstugan, jag minns hur jag bråkade med hunden under köksbänken, jag minns hur jag lekte under pianot (kanske heter det flygel), jag minns lyckan när jag fick följa med morfar upp på vinden, jag minns den skräckblandade förtjusningen när jag och min bästis pudrade hela badrummet med talk, jag minns exakt hur det lät när mormor plockade fram lördagsgodiset och veckopengen. Jag skulle kunna skriva en roman om alla mina minnen därifrån. Men det allra bästa var nog att sitta brevid morfar på pianobänken och plinka med ena pekfingret i takt till morfars fina pianospelande.
 
Fina minnen är väl ändå något av det vackraste som finns <3 Och så här i efterhand så förstår man ju att det är det lilla i vardagen som är det stora i livet.
1 Hanna Karlsson:

skriven

Vilket mysigt inlägg. Fin bild på er!

2 Carolina Thoor:

skriven

Vilken fin bild!

3 Mirre:

skriven

Fina ni är och ja minnen är absolut det bästa att ha i bagaget, det är dem man glädjs åt sedan. som du nu då =D

4 annika:

skriven

Härligt med minnen som fyller en med glädje! Det är som du säger; det lilla i vardagen som är det stora i livet.

5 Emelie Ekman Lindqvist:

skriven

Härlig helg :) Alltid trevligt att få till sammankomster tillsammans. Super gullig bild på er också. Kram

Kommentera här: