Hon som älskar tippen

Alltså jag älskar att åka till tippen. Ändå gör jag det alldeles för sällan. Men idag passade jag på att rensa ut massa bråte här hemma och åkte till tippen. Det är flera trevliga moment när man ska till tippen.
 
1. Själva utrensandet. Att fatta viktiga beslut som tex om jag ska göra mig av med den där gamla sladden som inte kommit till användning på 10 år. 
 
2. På tippen. Att gå runt bland containrarna och kasta saker som påverkar mig negativt. Hej då din skitkastrull tänkte jag när jag kastade den fula kastrullen lite extra hårt ner i containern. Härlig känsla!
 
3. På väg hem när man sitter nöjd i bilen och känner sig som en feng shui guru som minnsan kan konsten att rensa ut. Man tänker att man aldrig mer ska låta massa onödigt skit stjäla energi från hemmet.
 
4. Hemma. Det känns fräscht och det är påtagligt att nya energier är på väg in. 
 
 
Ja jag älskar att åka till tippen! Och jag tycker att det är så trevlig atmosfär där. Nu tror ni väl att jag blivit fullkomligt galen. Hur kan man tycka att ett ställe med enbart skräp har en trevlig atmosfär? Jag vet faktiskt inte. Jag gillar ju inte skräp (hatar sopföråd/soprum!!!) men det kan vara känslan av att hela tippen handlar om utrensning och återvinning. Jag skulle till och med kunna tänka mig att jobba där. Inte för att jag vet exakt vad dom sysslar med på tippen men jag skulle absolut kunna tänka mig att stå mitt i återvinningscentralen och vara trevlig mot folk hela dagarna och hänvisa till olika containrar.
 
 :-)
1 Linda:

skriven

Jag har en tävling hos mig, det du kan vinna är en massage olja, var gärna med :)
http://nouw.com/LindaLinnros/tavling-hos-mig-20913958

Kommentera här: