Vaniljmilkshake

Jag älskar milkshake så igår slog vi till och gjorde vaniljmilkshake till fredagsmyset.
Ja en härlig bild! Men sanningen är den att det är inte alls härligt att baka/laga mat o.dyl med barn. Det är bara kladdigt och tålamodsprövande. Men självklart gör man det ändå. Man låter barnet vara med för att barnet älskar att vara med :-) Kladdiga barn är lyckliga barn. Dock har jag skurat bort kladd från både barn och möbler innan fotot togs eftersom jag ville ha en ren bild. Ja sån e jag :-O
Recept på ett ungefär
5dl gammeldags vaniljglass
6dl mjölk
1tsk vaniljpulver & 2tsk socker eller en lagom dos vaniljsocker
 
Mixa ihop allt och toppa med valfria godsaker. Vi tog chokladgrädde, jordgubbar och chokladpinnar.
 
1 Liv Ringström:

skriven

Åh ser gott ut! Och en riktigt härlig bild. Hihi barn är underbara med sitt kladd, inte lika underbart att städa undan bara haha! :)

2 Matilda Berlin:

skriven

Men alltså guuu vad gott det såg ut! =)

3 Viktoria:

skriven

Vilka härliga bilder och det ser super gott ut! Jag håller verkligen med om att det är tålamodskrävande att laga mat & baka med barn :P Men vad gör man inte för de små liven ;)

SV: ja men verkligen, man var ju beredd på att tiden kommer gå fort med barn men inte alls så här fort :P

4 madabouttea.se:

skriven

Såg ju löjligt gott!

Kommentera här: