Att nästan bli mosad.

Alltså igår var likt många andra dagar inte min dag. 


Det mest irriterande hände på ICAs parkering. Jag hade handlat och hade ett par påsar att packa in. I bagaget låg vagnen och skräp som skulle slängas i återvinningen därför behövde jag ställa matpåsarna på golvet i baksätet. Parkeringen brevid mig är fri när jagöppnar bildörren och börjar packa in. 

I ögonvrån noterar jag en bil som ska lämna parkeringen och backar från parkeringen bakom min parkering. Jag bryr mig inte eftersom bilar brukar backa på parkeringar. Det är bara det att den här bilen slutar inte backa. Den backar rakt in i min öppna bildörr så att dörren öppnas mer än vad man kan öppna en bildörr om man säger så. Det lät som att hela dörren skulle brytas av. Men det värsta var att jag var cm från att bli klämd mellan den backande bilen och bildörren.

Jag går fram och ska öppna dörren på bilen som höll på att mosa mig men då kommer det två personer och frågar hur det gick och kollar till bilen. Personen i  den skyldiga bilen tar god tid på sig att komma ut. Men efter en stund öppnas dörren och "Agda" 174år ranglar ur bilen. 

Jag tänkte bara att det här är ju inte sant. Hur f*n är det möjligt att så gamla människor får köra bil. När hon fick körkort körde hon nog upp med häst och vagn. Den ena delen av mig tyckte synd om henne medan den andra delen av mig ville skrika -Seriöst, skaffa hemtjänst kärring!

Hon brydde sig bara om sin egen bil och sa till mig att jag öppnade dörren när hon skulle backa. Eh nä! JAG STOD HÄR OCH DU BACKADE PÅ MIN BIL.

Alltså jag gillar gamla människor. Dom kan vara coola på sitt sätt men jag gillar inte om dom kör bil eller skyller ifrån sig. 


Jag röstar för att dom riktigt gamla ska bli av med körkortet. Dom är en fara. Hårt men sant.  

Kommentera här: