3km CHECK!

Det går bra nu! 3km klarade vi idag. Det trodde jag ju inte för ett par veckor sen :)
Nya snabba springskor har jag fått av mamma oxå! Eller snabba och snabba kanske dom inte är. Jag springer inte på jätte bra tid men det ska jag förbättra nu när jag äntligen orkar springa en bit.
 
Mitt delmål är att orka springa 5km.
Mitt stora mål är att orka 1 mil.
 
Fast altså en mil kanske är orealistisk. Eller? Nä det ska nog gå. Skam den som ger sig!
 
 
1 Skogsraah ☾:

skriven

Så härligt!

Svar: Ja härligt och jag är så nöjd! :-D
Bintan

2 Marja - Baka Sockerfritt:

skriven

Bra kämpat! Jag kom just hem själv från en joggingtur :)

Svar: Tack Marja!
Bintan

3 coffeeandcupcake.blogg.se:

skriven

1 mil kommer du klara om man bara tänker positivt och tar de i små steg dit ^^

Svar: Ja men precis! Lite ökning hela tiden och alltid tänka POSITIVT :)
Bintan

4 Sarah Sjöstedt:

skriven

Heja dig! Grymt bra kämpat. Jag minns själv när jag började springa. Trodde aldrig jag skulle klara 3km ens. Sen när jag klarade det trodde jag inte att jag skulle klara 5km och nu är mitt rekord än så länge runt 11km. Det gäller att hitta en härlig runda och bra musik eller sällskap :) Det är mycket tuffare att springa i skogen där det går upp och ner. Medans det är lite lättare i stan där det för det mesta är raksträcka. Tro mig, du kommer fixa ditt mål. Med viljan kommer du långt och du kommer bli så pushad av att märka förbättring hela tiden. Mitt tips till dig är dock att försöka strunta i tiden. Huvudsaken är att du tar dig framåt och inte stannar eller börja gå. Lunka fram, jogga sakta. Du fixar det. Heja! Heja!

Svar: Åh tack för en peppande kommentar! Jag tar till mig av dina tips :) Tack!
Bintan

5 Anonym:

skriven

Inte omöjligt alls med 1 mil. Tänk inte tid, tänk avstånd. Så kommer det succesivt. För mindre än3 år sedan gick jag 2 min sprang 3 min i totalt 20 minuter och fick verkligen kämpa för det. Nu kan jag springa mer än 3 mil och njuta av det :-) Hejja, hejja!!!!

Svar: Herregud! 3 mil!? Ja men då borde jag väl kunna klara 1 mil :-D
Bintan

6 Yohanna af Skovde:

skriven

KLART DET GÅR! Vet i och för sig inte var du börjar men en mil kan du! Jag har inte sprungit mycket alls, knappt 10 gånger sedan i våras men är uppe på 7 km nu (födde barn för ett halvår sedan). Hade tagit milen idag om jag inte fick mjälthugg, så nästa gång :)

Svar: Oj det var inte illa hörrudu! Vad duktig du är :D Ja men då kan jag oxå!
Bintan

7 Linnea:

skriven

Ja men visst är killarna duktiga - svag för killar som kan sjunga o spela gitarr 😊

Kommentera här: