Lista på svenska serier

Jag som tidigare gnällt över hur lite svenska serier det går på tv. Nu går det så mycket svenska serier att jag knappt hinner se alla.
 
Här kommer en lista på de serier jag tittar på i inbördes ordning. Bäst först! Jag skriver bara väldigt kortfattat vad de handlar om annars får jag sitta här hela natten och skriva.
 
1. Ängelby. Vera vill lämna sitt trasiga liv bakom sig. Hon tar sina barn och flyttar till Ängelby. Det första Vera gör när hon kommer till Ängelby är att köra ihjäl en person. Sedan händer den ena otäcka saken efter den andra. Ängelby är ingen vanlig stad.
 
 
 
2. 100 code. En seriemördare mördar unga kvinnor.  Först begravs de levande en halv meter under jorden och får andas genom ett litet rör som sticker upp genom marken, sedan täps röret igen. Morden har skett i både New York och i Sverige. En polis från New York åker till Stockholm för att hitta mördaren i samarbete med svensk polis. Det pratas visserligen en del engelska eftersom en av huvudpersonerna är amerikan.
 
 
3. Modus. Kriminalpsykologen Inger-Johannes autistiska dotter blir vittne till ett mord. Jakten på en iskall seriemördare är igång.
 
 
 
4. Boy Machine. Femton år efter att pojkbandet Boy Machine gått skilda vägar tar de upp kontakten och återskapar bandet med hopp om att än en gång göra stor karriär.
 
 
5. Solsidan. Vårat älskade Solsidan! Alla vet väl redan vad Solsidan handlar om antar jag :-)
 
 
1 Joanna - livet med aspergers :

skriven

Du glömde den bästa, Bron

Svar: Jag har struntat i den för att jag har så svårt att se danska serier. Fast jag vet ju att den är svensk oxå. Men då ska jag ge den en chans! Du är den tredje på kort tid som säger att den är mer än bra :-)
Bintan

2 susanas.blogg.se:

skriven

1oo code är en av mina favritserier!

Svar: Ja men visst är den jätte spännande! :-D
Bintan

3 Emelie Ekman Lindqvist:

skriven

Solsidan alla dagar i veckan :) Kan man få nog av dem!? Kram och ha en fantastisk helg

4 Mirre:

skriven

Solsidan och Modus kikar vi på =D

Kommentera här: