Bättre behövande

Förra veckan var Jaxon sjuk så vi var inte iväg på några roligheter. Så nu ser jag faktiskt fram emot att den här veckan ska dra igång med nya "äventyr". 
 
Idag börjar vi med hundpromenader, sen babysim och i eftermiddag så har jag tänkt att vi ska ha stor utrensning i garderoberna. Jag har ärvt en massa kläder av min moster och Görans syster så det är inte mer än rätt att jag skänker bort en del av mitt.  Ni vet att det finns ju fortfarande flyktingar som behöver kläder. Och en del flyktingar befinner sig ju där det är kallt dessutom. Det känns inte rätt att mina garderober svämmar över med kläder som jag inte använder när det finns de som inte ens har ett varmt ombyte.
 
 
Har ni tänkt på hur liten del av sin garderob man använder? Jag har läst någonstans att det är ungefär 20% av vad som finns i garderoben som de flesta av oss använder. Man har oftast ett antal plagg man varvar mellan. Tänk på det :-)
 
1 starsinlife.blogg.se:

skriven

Mina är fullproppad,;)

2 ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

skriven

Jag rensar garderoberna rätt ofta och skänker bort till behövande faktiskt. :) Så bra att göra det och ta bort sånt som inte passar längre

3 MartinaOlsson:

skriven

hej! allt bra? :)

4 Cissi:

skriven

Rensar för jämnan tycker jag, och ändå finns det massa grejer kvar. konstigt det där... ;)
Hoppas ni får en bra vecka

5 Maria-Alexandra:

skriven

Ha! Vill eg säga emot men det stämmer säkert att det bara är 20% man använder regelbundet. Men skäms nästan när man tänker på det så en utrensning borde vi alla göra lite oftare!

6 Netti Starby:

skriven

Haha jag behöver också rensa mina kläder :-D Kram

7 Emma Engström:

skriven

Låter som en effektiv dag! :D

8 Marie Karlsson:

skriven

Mysigt med babysim och ja här skulle det också behövas rensas =D

Kommentera här: