Dåtid, nutid och framtid

Jag har ju lyssnat klart på boken TID men Alex och Sigge.
Även om jag valt att lyssna på i ljudboksformat så köpte jag ändå boken på bokmässan efter som man då fick den signerad :-) Det ville jag ju inte gå miste om!
 
 Underbar bok! De berättar om sin tid. Små berättelser från deras dåtid och nutid och tankar kring framtiden. Tankar och analyser kring hur all tid kan hänga ihop. Vad väntar vi på, vad händer i framtiden? När man lyssnar på boken får man en insikt om hur vår dåtid påverkar vår nutid och hur vår nutid påverkar vår framtid. Jag skulle säga att det är en ganska djup bok och man får vara beredd på att den sår små frön i form av tankar.
 
Jag älskar boken TID och är nu i full gång med att analysera och fundera över mitt eget liv. När jag tänker på att jag inte bara är Bintu 32 år utan snarare en blandning av 32 olika Bintu från olika år så börjar min hjärna gå på högvarv. Hur mycket påverkas jag av Bintu 3 år och Bintu 13 år? Troligtvis mer än jag förstår. Hur ofta kastas jag tillbaka i tiden känner känslor som tillhör 13 åringen? Det är verkligen intressant tycker jag.
 
 
Jag grät till och med en skvätt till den här boken. Alex berättar så personligt, fint och äkta om sin kompliserade relation till sin mamma, en relation som kanske aldrig riktigt hann bli som han önskat.
 
Jag kan inte förklara så mycket mer för boken handlar om så mycket. Men slutsatsen är att den var riktigt bra och läsvärd.
 
 

Kommentera här: