Livsöden

Det finns en tiggare som känner lite extra för. Jag vet inte varför men det är något speciellt med henne. Så vacker på något vis och jag tycker mig kunna se en stor sorg i hennes ögon varje gång jag möter hennes blick. Jag säger ALLTID hej till henne för att jag tänker att ett hej kanske väger upp lite mot all ignorans och blickar av avsky.
 
Så idag när jag och Jaxon hade handlat och packade in i bilen kom jag på att jag hade glömt handla en sak. Och så tänkte jag att jag så gärna skulle vilja prata med den där tjejen men jag visste lixom inte vad jag skulle säga. Jag fick en id'e att använda Jaxon som lockbete. Istället för att köra honom snabbt förbi i kundvagnen så fick han gå förbi henne sakta på rangliga ben. Och mycket riktigt gick min plan i lås :-) Han var ju söt så att hon började prata med oss.
 
Hon berättade att hon oxå har barn i Jaxons ålder. Och NEJ hon ljuger inte för jag såg att hon var gravid samtidigt som mig. Det känndes så påtagligt att vi alla är så lika. Vi alla är människor men med väldigt olika förutsättningar. Där stod vi ungefär lika gamla med barn i samma ålder men med helt olika livsöden. Jag lever mitt enkla liv med I-landsproblem och hon lever sitt liv med betydligt värre problem. 
 
Hade jag inte varit så feg så hade jag frågat om hon ville följa med och fika på cafe't.  Jag vill så gärna fråga varför hon tigger, är det någon som bestämmer över henne, var ifrån kommer sorgen i hennes ögon, vem tar hand om hennes barn när hon tigger, vart bor dom osv. Jag vill höra hela hennes historia. Jag köper givetvis inte folks genom ruttna teorier på Facebook. Jag skulle vilja höra the true story från henne. Jag är genuint intresserad av andra människors livsöden. 
 

Kommentera här: