Min pojke

Besöket på Näl gjorde ingen av oss klokare. Vi fick svara på olika frågor. Tex hur Jaxons andning är när han ansträng sig, om han brukar bli blå i ansiktet och hur förlossningen gick till. Han mättes, vägdes och läkaren lyssnade på hjärtat.
 
Läkaren bestämde att vi skulle få en ny remiss då ultraljud på hjärtat skall göras. Jag trodde att ett ultraljud skulle göras igår men jag måste missupfattat. Så nu får vi säkerligen vänta flera månader igen innan nästa besök.
Alltså jag tycker inte att Jaxon verkar vara ett barn med hjärtfel. Han känns jätte pigg och frisk. Men jag blir ändå orolig när jag vet att läkarna tycker att det ska kollas upp. Men hade det varit något allvarlig så hade vi ju förmodligen fått en akuttid. Jag tycker att det är jätte bra att dom tar sånna här saker på allvar även om det oftast är ofarligt.
--------------
Idag har Jaxon ramlat in en bokhylla och slog i munnen så att blodet sprutade. Eller det rann i alla fall så pass mycket blod att det skar i mammahjärtat. Så imorgon blir det att ringa till tandläkaren. :-/
1 Hanna Karlsson:

skriven

Vad jobbigt det låter. Hoppas att ni slipper vänta flera månader.

2 Lillabus:

skriven

Jobbigt att behöva vänta så länge på att veta vad felet är. Hoppas det löser sig i alla fall och att ni inte behöver vänta alltför många månader.

Hur är det med munnen och tänderna?

Tack för den styrkande kramen :)

Svar: Tack! Det brukar inte vara någon fara med blåsljud på hjärtat men några få har hjärtfel. Det går säkert bra men jag vill bara få det överstökat.
Tänderna sitter kvar :-) Vi var hos tandläkaren och kollade så att allt stod rätt till,

Kram
Bintan

3 Erika:

skriven

Ja det är viktigt och så bra att de kollar upp det!

Svar: Ja verkligen!
Bintan

4 Decdia:

skriven

Stackars liten! Hoppas att han blir ordentligt undersökt.

Svar: Ja och det ska bli så skönt att få det överstökat och förhoppningsvis kunna utesluta att det skulle kunna vara något farligt.
Bintan

Kommentera här: