Nej en mamma kan inte få vila

Till en början gick min vilodag bra. Det var med gott samvete jag låg på soffan. Min barnmorska har faktiskt sagt att jag ska vila. Men till slut kände jag att jag får i alla fall ta disken innan jag hämtar Jaxon.

Det blev en aning stressigt tack vare att jag ville bli klar med disken. När jag skulle åka och hämta på förskolan slet jag med mig en soppåse som jag tänkte slänga.Väl framme vi soptunnan slänger jag ner bilnyckeln i soptunnan istället för soppåsen. SUCK. Jag fick plocka ur ALLT ur soptunnan (hundbajspåsar och annat trevligt) för att få tag i bilnyckeln som låg i det där riktigt vidriga slemmet på botten av soptunnan.
 
När jag och Jaxon kommer hem en stund senare och öppnar ytterdörren inser jag att jag glömt stänga badrumsdörren. Hundarna har gått loss på blöjorna... Hela nedervåningen måste nu städas... Blöjbitar måste plockas upp, leksaker måste tvättas, golv måste dammsugas och skuras. Jag hade två timmars onödigt arbete framför mig. 
 
Jag vet två stycken som ligger risigt till hos Tomten. 
 
1 Angelica:

skriven

Men nej vilken otursmorgon du verkar ha haft! Speciellt med soptunnan!

2 Anonym:

skriven

Hej!

Vill du synas mer?
Jag har skapat en grupp för oss som bloggar på blogg.se på Fb där vi kan länka våra inlägg och synas mer och får med besökare!

Gruppen är ny, så bjud gärna in dina blogg.se vänner och sprid gärna gruppen här på din blogg!

https://www.facebook.com/groups/blogg.sebloggare/

Ber om ursäkt om du inte gillar såna här kommentarer!

Kommentera här: