Okopplade hundar

Här om veckan när jag och Loke var på spåret så överaskade den lille rackaren mig.
 
Jag har honom alltid kopplad där eftersom det går många andra hundar där oxå. Tyvärr så hjäpler det ju inte att jag har min hund kopplad när andra inte har det. 
 
 
Efter en lyckad promenad med nöjd hund och nöjd matte är vi på väg till parkeringen. Då kommer två små lösa hundar springandes mot oss i full fart och skiter fullständigt i att deras matte skriker att dom ska stanna. Jag och Loke har ju jätte problem med hundmöten och han blir ofta arg och gör hemska utfall. Hel*ete tänker jag och ser framför mig hur Loke ska slita de där små toffsarna i stycken.
 
Inte för att han brukar slita små hundar i stycken men han brukar ju vara så arg och jag drog och drog i kopplet i panik och förskte ta oss därifrån. Ja jag aggerade exakt så som man inte ska göra.
 
MEN när hundarna väl kommit hela vägen fram till Loke och luktade på honom så viftade han bara glatt på svansen och verkade vilja leka.
 
Det finns få saker som gör mig så stolt som när Loke sköter sig riktigt fint! (Jo jag vet att hundar ska sköta sig fint men nu har jag ju inte lyckats med det där med hundmöten så därför gör det mig jätte stolt.)
 
Även om det gick bra så tycker jag nog att en ursäkt hade suttit på sin plats. 
Min Loke <3
1 Anonym:

skriven

Vad är det för ras (-:

Kommentera här: